Pemberitahuan pulangan buku

Infografik ringkas pemulangan buku

Surat pemberitahuan pemulangan buku

 Setiap sekolah ada cara sendiri untuk pemulangan dan pengagihan buku teks untuk norma baru..yang penting mesti mengikut sop..semoga urusan  cikgu spbt dipermudahkan..hari ni saya buat design infografik pemulangan buku..infografik ni xboleh edit sebab saya guna applikasi online canva. boleh download ye..saya letak di bahagian grafik. kalau yang bijak boleh edit guna paint delete nama saya guna pemadam di paint tu.

kalau proses pemulangan spbt smakt ialah sebelum pemulangan, murid perlu mengisi nombor perolehan dan menghantar bukti gambar dalam google form yang akan diberi oleh guru kelas. Jadi nnti murid hanya hntar dan sign sahaja di borang spbtg. sebab nombor perolehan kita dah cek awal sebelum pemulangan. Bagi cikgu2 yang nak guna google form boleh edit

Okay ni adalah contoh googlr form yang telah diisi nombor perolehan. Bagi cikgu yang nak guna google form ni.,saya sarankan guna email google suite moe tu..sebab dia unlimited storage..sebab murid kena hantar bukti gambar..satgi kalau sekolah yang 1000 orang..bnyak pulak storagenya..

bagi saya bila budak dah isi no perolehan nnti, sebenarnya sudah memudahkan kita untuk simpan data no perolehan murid. so pada hari kejadian, kita dah tak susah..sebab murid sign dan letak je bungkusan buku.hehe nampak macam senang je kan..debar juga ni



Share:

Muat turun bahan

Muat turun bahan
Pengurusan SPBT

Rak Buku Teks Tingkatan 1-5

Kempen sayangi buku teks

Kempen sayangi buku teks

Portal SPBT SMAKT



Spbt SMAKT - Kizoa Movie Maker

Portal SPBT SMAKT

LAMAN WEB